Article archive

21/02/2014 16:30

Het lot van de kikker. Fijn weekend allemaal!

  het lot = fate / destiny rillen = to shiver de kikker = frog de schildpad = tortoise de wilg = willow de houtworm = woodworm glinsteren = to...

Read more

—————

18/02/2014 08:39

Good question: What is the difference between GEWOON and NET in Dutch? Do they both mean JUST in English?

GEWOON and NET can both be translated as just, indeed. GEWOON The adverb GEWOON can be translated as just, simply, normally, usually, ordinarily, e.g.: gewoon heerlijk! = simply delightful dat vlees is gewoon niet te eten = that meat is simply/just inedible ga alsjeblieft gewoon...

Read more

—————

29/01/2014 11:16

Wijze mensen weten niets

  dom = stupid, simple domme mensen = stupid people een oordeel hebben over = to have a judgement about verstandig = rational verstandige mensen = rational people de wereld = world de mening = opinion veel meningen = many opinions wijs = wise wijze mensen = wise people weten =...

Read more

—————

17/01/2014 18:18

Inschrijfformulier Certificaat Nederlands als Vreemde Taal 2014

De profielexamens van het Certificaat Nederlands als Vreemde taal kunnen in mei 2014 afgelegd worden bij Taalservice Utrecht. Het Certificaat Nederlands als Vreemde Taal (CNaVT) is een internationaal erkend certificaat voor studenten die behoefte hebben aan toetsing van hun vaardigheden,...

Read more

—————

17/01/2014 17:23

En? Heb jij nog leuke plannen voor het weekend? :)

Afbeelding in groot formaat downloaden Afbeelding in groot formaat downloaden  

Read more

—————

20/11/2013 11:22

Oefening: Woordenschat bij Sinterklaas en Zwarte Piet

Click the link below and choose the correct answer for each of the gaps. Use the "Send the exercise to my teacher" button to send your answers to Taalservice Utrecht for feedback! Oefening: Woordenschat bij Sinterklaas en Zwarte Piet    

Read more

—————

12/11/2013 17:50

Advice for (Dutch) language learners

Try to make the facts of language learning work for you, not against you. Exposure to the language, for instance, works in your favor. So create exposure. Read books in the target language. Better yet, read comics and magazines. (They're easier, more colloquial, and easier to incorporate...

Read more

—————

28/10/2013 18:22

Oefening: Zuidwesterstorm (preposities)

Click the link below and choose the correct answer for each of the gaps. Use the "Send the exercise to my teacher" button to send your answers to Taalservice Utrecht for feedback! Oefening: Zuidwesterstorm    

Read more

—————

22/10/2013 10:38

Oefening: Minder vrije tijd (level A1)

Click the link below and choose the correct answer for each of the gaps. Use the "Send the exercise to my teacher" button to send your answers to Taalservice Utrecht for feedback! Oefening: Minder vrije tijd  

Read more

—————

18/10/2013 12:34

Workshop: Preparation for CNaVT exam (level A2)

Intensive one-day workshop in preparation for the CNaVT Dutch language exam for foreigners (Profile PTIT, level A2). You can come take the exam at Taalservice Utrecht in May 2014.  What and for whom? If you are learning Dutch, it will certainly benefit you when in Holland to also hold an...

Read more

—————