Article archive

07/10/2013 14:34

Ben jij ook alleen maar aan het knikken en glimlachen?

Bron: www.invadingholland.com  

Read more

—————

03/10/2013 09:34

Binnenkort bij Taalservice Utrecht: "Ik spreek Nederlands" buttons

Buttons met kledingmagneet die Nederlanders aansporen om Nederlands met expats te spreken in plaats van Engels!  

Read more

—————

30/09/2013 10:14

Oefening: Staatsexamen NT2 - Verhalen van kandidaten

Click the link below and choose the correct answer for each of the gaps. Use the "Send the exercise to my teacher" button to send your answers to Taalservice Utrecht for correction! Oefening: Staatsexamen NT2 - Verhalen van kandidaten  

Read more

—————

28/09/2013 17:38

Schrijfprijs Nt2: Schrijf een leuk verhaal/gedicht in het Nederlands en win 250 euro!

Stichting LES organiseert in samenwerking met de Nederlandse Taalunie, Stichting Lezen en Schrijven en Uitgeverij Boom de SCHRIJFPRIJS NT2! De bedoeling is Nt2-leerders te stimuleren mooie teksten te schrijven in het Nederlands. De prijs gaat naar de Nt2-leerder die binnen zijn categorie het beste...

Read more

—————

27/09/2013 14:12

Oefening: Nederlanders leven gezonder

Choose the correct answer for each of the gaps. Use the "Send the exercise to my teacher" button to send your answers to Taalservice Utrecht for correction! Oefening: Nederlanders leven gezonder    

Read more

—————

27/09/2013 13:29

Ik zei: slagroom!

ik zei - I said de slagroom - whipped cream de slagboom - entrance barrier, gate    

Read more

—————

19/09/2013 17:00

Waarom zit je niet op je post?

de agent = policeman waarom = why op je post zitten = to be at one´s post/station Hoe bedoel je? = What do you mean?    

Read more

—————

17/09/2013 15:09

Wat is Prinsjesdag?

Vandaag is het Prinsjesdag, de derde dinsdag van september. Weet je wat een Prinsjesdag is? Bekijk deze leuke informatieve video!      

Read more

—————

17/09/2013 14:46

FAQ: Wat betekent *pas*?

Wat betekent het woordje pas? Hoe kun je pas in een zin gebruiken? Wat is de Engelse vertaling van pas? pas (bijwoord) 1 (only) just, recently hij begint pas = he is just beginning, he has only just started;  pas geplukt = freshly picked;  een...

Read more

—————

05/08/2013 10:30

Woordenschat: Inspiratie

Welke werkwoorden kun je gebruiken met *inspiratie*? Inspiratie...  zoeken: Componisten zoeken vaak inspiratie in de natuur. vinden: Veel schrijvers vinden vooral in hun eigen leven inspiratie voor hun boeken. krijgen / opdoen: Om inspiratie te krijgen / op te doen voor het maken van een...

Read more

—————