Article archive

27/05/2013 11:45

New: Learn basic Dutch words and phrases with SMS learning!

How do you greet people in Dutch? How do you say thank you and what is the correct answer? What does it mean when they say Hoe gaat het met je and what are you supposed to answer? If you would like to learn the basic Dutch verbs and phrases, try SMS learning! How does it work? You receive 20 SMSes...

Read more

—————

24/05/2013 11:00

:)

Handen omhoog! = Hands up Je geld of je leven! = Your money or your life! gewapend = armed gewapend beton = reinforced concrete    

Read more

—————

21/05/2013 19:45

New: Learn Dutch irregular verbs with SMS learning!

Heb je lekker geslaapt of geslapen? Gegetet of gegeten? Gedrinken of gedronken? If you have the hardest times learning the Dutch irregular verbs, try SMS learning! How does it work? You receive 20 SMSes per month, every day from Monday to Friday. In every SMS you will find 4-5 Dutch irregular verbs...

Read more

—————

07/05/2013 17:19

Dialog Journal Writing: Een nieuwe oefenmethode bij Taalservice Utrecht!

Dialogue Journal Writing is een vorm van schriftelijke communicatie tussen de student en zijn docent. Daarbij schrijven beide partijen elkaar om beurten een brief in het Nederlands. Iedere student krijgt daarvoor een speciaal schrift. De docent corrigeert de brieven van de student, deze herschrijft...

Read more

—————

29/04/2013 20:04

The King’s Song: Video, lyrics and a German translation

View a video clip of the King’s Song (Koningslied) here. Read and download the lyrics here. For a German translation click here. Read more about the King’s Song (in English) here.    

Read more

—————

29/04/2013 12:57

Nieuw lesmateriaal binnen!

Nieuw lesmateriaal bij Taalservice Utrecht: LeespuntNL: De huwelijksreis, boek + audio-cd Wat is ER? Conversatieoefeningen met het woordje ER Taalproblemen van nu: Werkwoordspelling, Spelling, DE-woorden en HET-woorden, Verbuiging van woorden, Voorzetsels, voegwoorden en verwijswoorden,...

Read more

—————

19/04/2013 10:08

Some Dutch prepositons / Nederlandse voorzetsels

 

Read more

—————

14/04/2013 09:03

Ben jij een gekke henkie? Uitdrukkingen met eigennamen.

een nieuwsgierig aagje = een erg nieuwsgierige persoon een brave hendrik = een akelig gehoorzame jongen die niets durft een slappe tinus/een slapjanus = een persoon met weinig fut/lichaamskracht een gekke henkie = een sullige man die zich voor alles laat gebruiken een vrolijke frans = een...

Read more

—————

12/04/2013 12:24

Hoe gebruik je "echter"?

Een zin mag je niet met "maar" beginnen. In zulke gevallen gebruik je "echter". Dat gaat echter vaak fout.  Zo gebruik je "echter" wel correct: Een zin mag je niet met "maar" beginnen. Echter, je moet weten hoe het dan wel moet. Je moet echter weten hoe het dan wel moet.  

Read more

—————

15/03/2013 17:54

Last Call: Registration for Certificaat Nederlands als Vreemde Taal (CNaVT) 2013

Do you want to take the CNaVT exam in 2013 and receive one of the Certificates Dutch as a Foreign Language? Choose a profile, contact Taalservice Utrecht before March 20th and take the exam at our location in Utrecht in May 2013! More information on certificates CNaVT (English) CNaVT brochure...

Read more

—————